Když sedm let uplynulo, vrátila se ta žena z pelištejské země a šla prosit krále o svůj dům a o své pole.
Bible, 2. Královská 8,3
Pamatujete si na ženu ze čtvrté kapitoly 2. knihy Královské? To je ona. Znamenitá žena, Šúnemanka, cizinka, u níž byl Elíša pravidelným hostem, žena, které předpověděl syna, které syna vzkřísil. Žena, která byla Božím prorokem varována před hladem, a proto opustila zemi. A teď se vrací.
Ale kam? Kam se může vrátit, když všechno opustila? Před lety, kvůli hladu, který v zemi byl. Právo nebylo na její straně. Jednou majetek opustila, nepatřila k Božímu lidu, kterému se dle Božího zákona majetek vracel. Přesto jde žádat krále o navrácení majetku.
Je zajímavé, že toto zařizuje ona, a ne její muž. Je zajímavé, že byla na hlad upozorněna zrovna ona, a ne jiné, jistě též znamenité ženy z řad Božího lidu Izraele. Je zajímavé, že měla odvahu sbalit celý dům (včetně syna) a jít žít do jiné země. Je zajímavé, že se po sedmi letech vrací zpět a nezůstává v cizině.
Vlastně ani nevím, co si z toho beru. Je tu spousta zajímavostí, které vedou k ještě větší řadě otázek. Přesto jsem Hospodinu vděčná za to, že tento příběh v Bibli je. Protože je o ženě. O ženě, matce, která nenáleží k Izraeli, a přesto o ní toho z Bible víme tolik. Proto mi je blízká, proto mám její příběh ráda, proto toužím být alespoň trochu jako ona.
Co ty? Která žena v Bibli je ti blízká? A proč?
Jako by byla předznamenáním ukrajinských matek prchajících do bezpečí.
Z biblických žen mám nejraději Maří Magdalenu.
Nikdy nezapomněla co pro ni Ježíš uděal a šla za ním pod kříž i ke hrobu.
To se mi líbíTo se mi líbí